Protocol ivm Corona-virus

Regels mbt het Corona-virus:

N9NE beer, food & wine en Hermans Catering en Freelance BV stelt hoge prioriteit aan de gezondheid en veiligheid van onze gasten en medewerkers en doet er alles aan om risico’s op besmetting en verspreiding te voorkomen. Hiervoor hebben we een protocol opgesteld mbt de situatie omtrent het Corona-virus

Voor bezoekers van ons restaurant

  • Wij werken binnen uitsluitend met reserveringen (via website, apps of telefonisch)
  • Spontaan uit eten? U kunt aan de deur ter plekke een reservering maken, mits er een tafel vrij is. Hierna wijst de gastheer of gastvrouw een tafel toe.
  • Bij binnentreden hangt een document met aangescherpte huisregels.
  • Zijn er geen gezondheidsrisico’s, dan begeleiden we u en uw gasten op gepaste afstand naar hun tafel.
  • Bij binnenkomst zal iedereen wachten (uiteraard met 1,5 meter afstand) totdat wij bij u komen.
  • In het eetcafé hebben we een desinfectiepaal waar gasten hun handen met desinfecterende gel kunnen reinigen.

Het verblijf:

  • De meeste tafels zijn 1,5 meter van elkaar gescheiden, waar dit niet mogelijk was hebben we transparante schermen geplaatst om zo de hygiëneregels te kunnen waarborgen.
  • Daarnaast zullen wij de maximale capaciteit van 30 personen (exclusief personeel) aanhouden zolang dit nodig is.
  • Een reservering van meer dan 4 personen is op dit moment voorlopig niet mogelijk, tenzij u het niet erg vindt om aan aparte tafels te zitten, die dan uiteraard weer op anderhalve meter afstand staan. Aan één tafel is uitsluitend toegestaan als dit personen betreft die een gezamenlijke huishouding vormen. 
  • Twee personen aan één tafel is toegestaan, ook als deze niet uit hetzelfde gezin komen.
  • Doordat gasten hun handen ontsmetten bij de entree, mogen onze medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan tafel zitten.
  • Bedienend personeel werkt met (indien door hun gewenst) serveerhandschoenen.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het restaurant hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, of mobiel. Afrekenen kan UITSLUITEND aan tafel, dus niet aan de bar of ander punt.

Voor bezoekers van ons terras.

  • Er is minimaal 1,5 meter afstand tussen de tafels en er staan maximaal 4 stoelen aan een tafel. Behalve onze stamtafels, deze zijn dan ook geschikt voor gezinnen van meer dan 4 personen die een gezamenlijke huishouding vormen.
  • Zichtbaar op het terras staat een document met aangescherpte huisregels.
  • Voor het toiletgebruik hebben we een looproute opgesteld die vanuit beide terrassen bereikbaar is. Voor binnenkomst worden de handen gedesinfecteerd en na het toiletgebruik ook. Zo blijft alles binnen schoon en hygiënisch. Per toilet mag er slechts één persoon aanwezig zijn.
  • Voor gasten die op ons terras een hapje komen eten en binnen niet gereserveerd hebben kan het voorkomen dat er binnen geen tafel vrij is mocht het weer omslaan. Onze excuses hiervoor.
  • De tafels en stoelen worden gedesinfecteerd zodra de gasten het terras hebben verlaten.
  • Bij het afrekenen willen we zoveel mogelijk gebruik maken van contactloze middelen zoals pin, creditcard, of mobiel. Er kan uitsluitend aan tafel afgerekend worden.
  •  

Voor bezoekers die komen afhalen

  • Afhalen is uitsluitend in de Tuinkamer. U meldt zich aan de bar (is niemand aanwezig druk dan even op de bel).
  • Er wordt een maximum van 3 afhalers aangehouden..
  • Daarnaast zullen we 1,5 meter afstand tussen de afhalers waarborgen.

Protocol personeel

  • Voor binnenkomst dient elk personeelslid zijn of haar handen en onderarmen te ontsmetten met desinfecterende gel.
  • Indien een van onze medewerkers klachten als hiervoor omschreven heeft, wordt men geacht thuis te blijven.
  • Bij binnenkomst zal een gezondheid-controlelijst afgevinkt moeten worden door elk personeelslid. Indien gezond bevonden kan men de werkdag starten. 

Keukenpersoneel:

  • Werkplekken worden zoveel als mogelijk 1,5 meter van elkaar gerealiseerd.
  • Er worden zo min mogelijk afwassers per dag ingepland.
  • Hygiëne pompjes worden geplaatst op diverse locaties in de keuken en iedereen wast minstens elke 30 minuten zijn/haar handen conform richtlijnen RIVM.
  • Werkoppervlakten dienen minimaal ieder uur gereinigd te worden.
  • Er wordt een poetsrooster bijgehouden zodat alles goed gedesinfecteerd wordt en blijft.

Bedienend personeel:

  • Het bedienend personeel desinfecteert de handen minimaal iedere 30 minuten
  • Het bedienend personeel neemt geen jassen aan. U kunt deze zelf ophangen in de garderobe(s). Dit om ook weer zo min mogelijk handcontact te hebben.